Sök

Dagens pass: Mikkos triangle

Grisigt jobbig men fruktansvärt rolig

Ett av mina favoritpass är Mikkos triangle. Det går ut på att man jobbar i 40 minuter med tre olika övningar. Airbike, rodd och skierg. Man har en minut på sig på varje del att utföra ett förutbestämt antar kalorier. Beroende på nivå så väljer man något själv mellan 10-20. Klarar man av att göra det antal kalorier man bestämt innan minuten är slut får man vila till nästa minut när man ska köra samma antal kalorier på nästa övning. Efter man gjort X antal kalorier på alla tre övningarna så har man en minut vila. Sen börjar det om till man gjort 40 minuter, alltså 10 varv.

Mikkos Triangle
EMOM 40min
Min 1: Cal Airbike
Min 2: Cal Row
Min 3: Cal Skierg
Min 4: Rest

Just nu brukar jag köra på 17 kalorier men målet är att komma upp till 20 kalorier på varje övning.

Jag har byggt upp en hatkärlek till detta passet. Det är sjukt bra och man får bra träning för hela kroppen. Samtidigt är det så jobbigt att man bara vill lägga sig på golvet och gråta.

Du finner fler träningspass på bloggen.

Följ gärna mig på Instagram.

Write a response

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Stäng
© Copyright 2019. All rights reserved.
Stäng